Tomb Raider Legend

Hazırlayan: Emrah Kerim
http://forum.tombraiderfan.com/

Lara Croft Kimdir?

Biyografi

    Lara 9 yaşındayken Himalaya Dağları’nda annesinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasından sağ kurtulur. Kaza alanından Katmandu’ya yalnız başına yaptığı 10 günlük zorlu yolculuğun ardından şaşılacak bir şekilde hayatta kalan Lara, hayatının geri kalanını babasının vesayeti altında harcar(Abbingdon’ın en son asilzadesi Richard Croft).

   18 yaşında, babasının ölümünden sonra, Lara, Croft ailesi mülkünün varisi ve Abbingdon’ın kontesi olmuştu. O zamandan bu yana uluslar arası ehemmiyet konusunda bazı 16 arkeolojik kazı alanının keşfinde onun ismi verilmiştir.

   Dinlediğiniz kişiye bağlı olarak hem arkeolojik hayran olunası bir insan hem de el üstünde tutulan hazine avcısı olarak çağrıştırılıyordu. Lara’nın serüvenlerinin etrafını saran binlerce söylenti mevcuttur. Onun serüvenleri her zaman açıklanamayanı veya tamamen inanılmaz bir şeyi içerir. Lara'nın kendisi işini ve hayatını çevreleyen gizemin örtüsüne eklemeler yapmada yorumlamaya açık değildir.

   Neticede, Lara avare tahminlere ve heyecanlı maceralara odaklanmak için yoluna devam etmekte. O belki de zamanımızın eş değer miktarda idealize ve iftira edilmiş en büyüleyici ve gizemli karakteri.

  
Lara Croft, eski mezar ve kalıntıları araştıran bir dünya gezgini, maceracısı ve aynı zamanda arkeologudur. Eski uygarlıkları ve büyük sırları ortaya çıkarmak onda bir saplantı hâline gelmiştir. O süper bir atlet, aynı zamanda bir düzine dilde akıcı konuşma yeteneğine sahip ve her ele geçirmek istediği şeyde durdurulamayacak birisidir.

Lara Croft Modeli

   Toby Gard,
Lara Croft’un yapımcısı ve Tomb Raider Legend’in baş tasarımcısı, Lara’nın bu yeni modelini “doğal bir gelişim” olarak yorumluyor: “Biz bu seride Lara üzerinde yaklaşık 10.000 poligon kullanıyoruz, bu yüzden ona çok gerçekçi bir görünüm verebiliyoruz. O suya girdiğinde iliklerine kadar ıslanabiliyor. Ve eğer o pis mezarlarda çok kalırsa kirlenebiliyor da. Doğrusu Lara şimdi çevresine daha gerçekçi olarak karşılık verebiliyor. Eğer Lara ıslaksa, sudan çıktıktan sonra saçını ve elbiselerini silkeleyebiliyor. Eğer Lara üşümüşse, titreyebiliyor da. Lara önceki hâllerinden daha gerçekçi. Artık o bir köprücük kemiğine, sinirlere, kaslara, gerçekçi gözlere ve birçok yüz ifadesine sahip."

   Lara aynı zamanda tam dudak eş zamanlamalı hareketleriyle konuşuyor. Ayrıca Xbox 360 ve PC’deki gelişmiş grafik teknikleri; örneğin “Normal Mapping” tekniği Lara’nın cildine gerçekçi kusurlar ekleyebiliyor.

Seslendiren

   Lara Croft BBC TV yıldızı Keeley Hawes tarafından seslendiriliyor.

Giysiler

   Lara,
Tomb Raider Legend’da baştan sona değiştirebileceği bir kaç kıyafete sahip.
Toby Gard’ın da belirttiği gibi bunlar sadece onun baskın yaptığı, çevreyi yansıtan kıyafetleri değil. Ama her halükârda onun kıyafeti modaya uygun.

Standart Mezar Baskın Kıyafeti
   Lara'nın standart kıyafeti, onun klasik kısa kollu ve şort birleşiminden oluşuyor. Bu kıyafet çoğu durumda ve çevrede çok rahatlık sağlıyor. Ayrıca sert durumlara yeteri kadar karşı koyabilecek yüksek kaliteli malzemelerden oluşuyor.

Kokteyl Elbisesi
   Beklenmedik bir gelişme Lara’nın standart elbisesinin değişmesini gerektirir. Öyle ki bu elbise çok tehlikeli bir yer içindir; resmi bir şirket partisi için. Her yer özel bir giysiye ihtiyaç duyar ve onun modaya uygun olan bu kokteyl giysisi ortam için harikadır. Aynı zamanda bu onun sosyal toplantılar için uygun olan hâl ve hareketlerini de belirler. Yalnız silahları veya aletleri gizlemek için görünmeyecek bir yer yoktur. Ama o durum zorbalığa dönerse diye, meydan okuyacak kadar çok şeyler gizlemiştir.


Giysiler üzerine daha fazla bilgi yakında gelecek...



Hikâye Akışı ve Karakterler

Olay Örgüsü

   Lara Croft’un Güney Amerikalı bir kalıntı araştırması, geçmişinden eski ve tehlikeli bir düşmanıyla karşılaştığında, çarpıcı bir şekilde yön değiştirmeye başlar. Ve sonra Lara kendini, en meşhur yapıtlardan olan bir Artifact’ın tarihini geri kazandırma yarışında bulur.


   Eidos TRL’nin olay örgüsünü bir sır gibi saklamakta kararlı olabilir. Bizim bildiğimiz TRL diğer Tomb Raider oyunlarına göre Lara’nın geçmişinde daha derinlere dalacak. Bu yolculuk sırasında, Crystal Dynamics bize Lara’nın niçin bir Mezar Baskıncısı olduğunu öğreneceğimizi söylüyor. Bununla beraber, oyunun gidişatından edindiğimiz küçük bilgileri değerlendirdiğimizde, maceranın trajedi ile dolu olduğu gözüküyor. Lara'nın Himalaya Dağları’ndaki ve Güney Amerika'daki travmatik deneyimleri tamamıyla oyunun içine yerleştirildi.



Karakterler
ANAYA 

Anaya

   Güney Afrika’nın yoksul alanlarında çalışan sivil bir mühendistir. O Lara’nın üniversite yıllarındaki geçmişine uzanan eski bir arkadaşıdır. Ayrıca Paraiso yakınlarındaki faciada da yine Lara ile birlikteydi. Kendi hayatında mükemmel bir kariyer başlattıktan sonra alışılmış olarak Lara ile tekrar yolları kesişiyor.


JAMES RUTLAND JR 

James Rutland JR

   Çok büyük bir varlığın ve şerefin gösterişiyle yetişti. O New York’taki West Point harp okuluna gitmişti.  Akademiyi kendi haklarıyla zar zor bitirebildi. Bir yerde bu memnun edici gibiydi. O da bundan mutluydu çünkü ona öz disiplin ve fayda bulabileceği bir güç verilmişti. Artık askerde özgürdü. O her istediğini almaya alışmış karizmatik bir adamdı; Onun bu sefer ki istediği obje ise aynı zamanda Lara Croft tarafından araştırılmaktadır.


ZIP

Zip

   Zip, Lara’nın takımındaki, Lara’nın dünyayı saran amaçlarına teknik ve lojistik gereksinimlerde destek sağlamaktan sorumlu bir teknisyen. Kamyonet veya Croft Malikânesi’ndeki Server(Sunucu) odasının içinde ve Lara’nın telsiz kulaklıkla haberleştiği vefalı bir dostu.  O ukalaca laflar eden kısmen aşırı teknolojik bir deha ve kısmen bir sokak bilgini olan bir adam. Hep en tepelerde olmayı istedi, ama hapishanedeki bir kaç yıl onu bir derece değiştirdi ve kuruma karşı olan kızgınlığına dair her şeyi artırdı. Mücadele ve heyecan için Lara ile çalışan sabıkalı bir bilgisayar korsanı oldu. Kişisel olarakta Laraya sadık ve gerçekten tutuklanmadan sahip olabileceği en eğlenceli şey.


WINSTON

   Lara’nın güvenilir uşağı Winston Legend’da geri dönüyor.

AMANDA EVERT

Amanda Evert

   Dışarıda, Amanda Evert Sosyal Antropoloji bölümü mezunuydu. İçeride, işinde ciddi bir metafizik tarihçisiydi. Gerçekçiliğin genel kavramının sadece üzeri ince ve sıkıcı bir katmanla örtülmüş ruhun sonsuz doğruluğu olduğuna canı gönülden inanırdı. O dünyadaki bütün dindarlarla ve gizemli sistemlerle çalışmıştı.(Geçmişteki ve günümüzdeki) Zaten o üniversitedeyken de ilahiyat ve gizemcilik konusunda bilirkişi konumundaydı.


   Amanda’nın bir bütünün parçaları olan, uzun zaman önce unutulmuş gizemli bir inanç sisteminin halen ayinlerde, Şamanizm’in dinsel törenlerinde,  büyücülükte ve birçok dinde var olduğuna dair kişisel bir teorisi vardı. Onun hayali bu yüce bilgiyi geçmişten tekrar keşfetmek ve onu insanlara öğretip ruhsal açıdan aydınlanmalarını sağlamaktı.  Zamanında Lara’nın zararsız sandığı gerçek bir saplantıdan çok gençlere özgü bir eğlence gibiydi. O bilimsel araştırmaların sınırlarının da ötesini keşfetmekte şüphesiz çok rahattı. Ama aynı zamanda modern dünya ile halen temasta olan kusursuz bir araştırmacıydı. O, genç, birazcık kitap kurdu, çok fazla kişisel güveni olmayan ve birazda hippi biriydi. Lara ile olan ilişkisi şakacı, mantıklı bir sohbet olarak simgelenebilir. Aynı fikirde değillerdi, yine de dargın veya bakış açılarında sert bir kızgınlık olmadan birbirleriyle zihinsel çekişmelere girerlerdi.

  

   Bir gün Peru’da Lara’nın mezun olmuş öğrenci takımıyla Tiwanaku’nun son kraliçesini barındırdığına inandığı bir mezarda kazı yaparken yeni bir oda buldular ve iş bir anda karıştı. Bir çeşit kötü niyetli ruhani bir varlık Lara ve Amanda hariç herkesi öldürdü, Lara kurtulan tek kişi oldu. Ama ikili kaçmayı denediler; Amanda odayı tıkayan bir tuzağı çalıştırdı, çatı yıkıldı ve Amanda suda boğuldu.

   Amanda gerçekte ölmedi. Oradan kurtuldu. Oyunun sonraki safhalarında Lara’nın Lara’yla aynı ganimeti arayışında düşmanı oluyor.

KENT

   Çok fazla tanınmıyor. Peru’da Amanda ve Lara ile mezar baskını yapıyorlar. Sadece Amanda’ya yakın görünüyor.

ALISTER FLETCHER


Alister

   Alister, Lara'nın araştırma asistanıdır. Lara maceralarını sürdürürken asistanı ona, gizemli tarihsel bilgilerle dolu yeni bakış açıları sağlayacak, fikir ve önerilerinden bahsedecek ve anlık ek araştırmaları ile ona yardımcı olacaktır. O, teorilerini test edebilme ve kimsenin çözemediği sırları çözebilme fırsatını değerlendirmek için bu iştedir. Çünkü tuhaf bilgilerini kullanışlı kılabileceği tek fırsat budur. Alister işini çok ciddiye alan, sinirli yapılı bir asistandır.

SHOGO TAKAMOTO


Takamoto

  

   Antik silahları seven bir Yakuza patronu. Japon örgütleri için önemli ve tanınmış bir isim olmasının yanında, aynı zamanda yeraltı antikacılığının, amacına ulaşamamış koleksiyoncuların ve orijinallerini sahteleriyle değiştiren maceracıların demirbaşı olmuştur. Güvenilmez şöhretine rağmen, insanların gerçekten ne istediğini araştırıp bulma ve onlardan önce ele geçirme yeteneğine güvenerek bu yolla halkın arzularının onların değer yargılarını etkisiz hale getirmelerini sağlayacak bir oyuncu olmayı sürdürmektedir. Onun Lara Croft ile olan en son karşılaşması ağzında kötü bir tat bırakmıştır. Buna rağmen öç almak için bir çaba göstermemektedir. Çünkü onun için başarısız bir çaba ciddi bir kayıpla sonuçlanabilir.


TORU NISHIMURA

Nishimura

   Bir zamanlar birden fazla tehlikeli olay üzerine Lara ile yolları kesişen gözü pek bir araştırmacı gazeteciydi. O şimdi bir medya patronu – iyi huylu ve keyifli biri, ama hâlâ maceraya karşı bir beğenisi var. O Lara’yı görmekten her zaman memnun kalır. Ve Lara’nın en son macerasında onu kasabaya getirir. O şimdilerde biraz daha tedbirlidir. Bazı sorumlulukları ve biraz hoş olmayan yükümlülükleri vardır. Yakuza ile iyi ilişkiler kurması gereklidir.



Mekânlar

Oyunda 8 tane mekân var. Aşağıda şimdiye kadar bilinen mekânlar bulunmaktadır.


Tiwanaku Bolivya, Güney Amerika


 

Tiwanaku
   Açılış bölümü Lara ile Güney Amerika'nın vahşi doğasındaki etkileyici dağ kayalıklarına serbest tırmanışını göstererek başlıyor. O kendi başına yaşamı boyunca taşımakta olduğu cevapların izini sürmek ve sorulara bir açıklık getimek için buradadır. Bir tür ganimeti karıştırmadıkça tabi ki de Lara Lara olmayacaktır. Anaya’dan gelen bir telefon Lara’yı Bolivya’daki bir tapınaktan haberdar eder. Bu tapınak kahramınızı çok fazla ilgilendiren Tiwanaku’nun gösterişli taştan yapılma bir platformunu içermektedir. Bununla birlikte, Tiwanaku kalıntılarının altında dağın zirvesine ulaştığında, hiç beklenmedik güvenilmez bir insan grubunun kendileri için bir şey araştırdıklarını öğrenir.


Peru, Güney Amerika


  

Paraiso’ya Geri Dönüş

   Lara Peru’ya ait Parasio isimli eski bir kasabayı Anaya ile karşılaşacağını umarak ziyarete gider. Buradan yakınlardaki bir kraliçenin mezarını araştırmayı ve yıllar önce almayı başaramadığı bir Artifact’i ele geçirmeyi umar. Bununla birlikte acımasız paralı askerler tarafından yapılan sürpriz bir saldırı bu Artifact’in peşinde yalnızca onun olmadığını gösterir.

Gana, Batı Afrika



James Rutland’ın Peşine Düşme
   Lara’nın seyahatleri onu Afrika’nın egzotik ve hoş, balta girmemiş ormanlarına götürüyor...


Himalaya Dağları, Nepal

Ghalali Anahtarı
   Lara’nın seyahatleri onu Himalaya’nın soğuk dağlarına da götürüyor; Lara’nın geçmişte yaşadığı büyük facianın yerine…

Kazakistan


Carbonek Projesi

   Lara Kazakistan’ın soğuk ve vahşi doğasındaki şehirden uzak bir kampın içine sızmak zorundadır.

 

Tokyo, Japonya

 

 

Takamoto İle Tanışma

   Lara Japonya’ya Japonyalı bir Yakuza haydutu tarafından Waseda Üniversitesi’nden çalınmış olan Artifact’in bir parçasını geri alabilmek umuduyla yolculuk yapmıştır. Lara Tokyo’ya ise eski bir arkadaşının partisini ziyaret etmek için gider. Ama onun asıl amacı çalınmış parçanın kanun dışı sahibi olan adam ile karşılaşmak ve parçayı vermesi için onu ikna etmektir. Nasıl olursa olsun…

İngiltere, Büyük Britanya

Kral Arthur’un Mezarı

   Lara'yı Kral Arthur'un mezarının peşine düşüren nedenler bütün gizemlerin içinde en büyüğüdür.

 

Lara Croft’un Hareketleri ve Akrobatikleri
Akrobatikler

   Lara önceki hâllerinden daha atletik! İpte sallanma, çubukta sallanma, tırmanma, emekler gibi yürüme, atlama + ateş etme, kuğu dalışı ve yüzme şimdiye kadar gördüğümüz mini hareketlerden birkaçı.
Crystal Dynamics aslında bize akrobatik hareketlerin Prince of Persia ile aynı düzeyde olduğunu söylüyor. Prensin yapabildiği her şey yapılıyor. Ama Lara’nın bunları daha iyi yapacağı kesin.


Çarpışma

   TRL’de çarpışmalarda önceden olduğundan daha derinlere inilmiş. Çarpışma üç moddan oluşuyor – serbest atış, otomatik kilitlenme ve birinci şahıs. Lara artık etkileşimli çevresini kendi yararına da kullanabiliyor. Lara’nın silahları ile yok edebileceği patlayan varillerin veya elektrik kablolarının üzerinde bir ikon gözüküyor. Eğer Lara bunlara kilitlenirse objenin üzerinde bir ikon gözüküyor. Aynı zamanda, basit bir buton basışıyla Lara bu çevresel objelerden uzağa da ateş edebiliyor ve yakınındaki düşmanını öldürebiliyor.

   Lara, klasik sıçrama ve atlama teknikleri ile yakın mesafe saldırılarla etkinleştirilen, daha fazla hasara izin veren yan ve geri takla tekmeleri gibi “Bullet Time” sitili manevralar kullanarak düşman ateşinden kurtulabiliyor da.

   Lara’nın düşmanları her zamankinden daha çevik. Düşmanlar değişen her çatışma durumuna göre zekice yollardan karşılık veriyorlar. Örneğin Lara’nın etrafını sardıklarında onu hareketsiz bırakıyor, el bombalarını atlatabiliyor hatta destek ekipte çağırabiliyorlar.


Gizlilik

   Crystal Dynamics TRL’nin bir gizlilik oyunu olmadığının üzerinde duruyor. Basitçe gizlilik Lara’nın sitili değil. Bununla beraber, Lara eğer oyuncular isterlerse düşmanlardan uzak kalarak onların üzerindeki hedef işaretinin avantajını da kullanabiliyor. Ayrıca oyunun ilk seçeneği gizlilik olarak da tasarlanmadı. Lara hâlâ silahlara aşikâr bir kız.


Süper Aksiyon Sahneleri

   Yapımcılar sinematik oynanabilir sahneler yapmaya karar vermişler. Bu talimat kısımları “Süper Aksiyonlar” olarak adlandırılıyorlar. Benzer sahneler Resident Evil 4 ve Fahrenheit gibi oyunlarda da keşfedilmişti. Bir ara video esnasında Süper Aksiyon mini oyunlarının başlamasına sebep olacak tehlikeli olaylar da(yerlerin parçalanması, çivili duvarlar, vs.)  meydana gelebiliyor. Denetleyici butonlara, ekranda sembolleri gözüktüğünde basarak kahramanımız emniyete ulaşıncaya kadar türlü türlü hareketler ve akrobatikler yapıyoruz. Eğer bu mini oyunu tamamlayamazsak Lara için özel bir ölme sahnesi görüyoruz. Her biri tamamen bir buton basışıyla ilgili. Bu sahneler oyuncuları Ara Video’lar sırasında bile tetikte tutuyor.


Yüzme

   Lara TRL’de klasik kurbağalama tekniğini kullanarak yüzüyor.


Silahlar ve Gereçler


Envanter

   Lara tüm ekipmanlarını üzerinde taşıyor. (Sırt çantası artık sınırsız değil) Bunun anlamı klasik envanter ekranı artık yok demek.  Artık Lara’nın ne taşıdığını tam olarak bileceğiz.


Silahlar


Çift Pistol
   Çift USG45 eş pistol. Geri çekilmeyi en aza indirgemek için, bu çift; yüksek kapasitede şarjör barındırmak için tasarlandı. Sınırsız mermi. (Buna rağmen silahı doldurmak için birkaç saniye ateş kesilecektir)

 


El bombası
   MK28 parça tesirli el bombası. Tam olarak kavrayabilmek için kabartma kalıp desenli parçalanan demir yapı. Tanecikli TNT dolum 10 metrelik bir patlama alanı oluşturmakta. (Lara tek seferde 4 tane bomba taşıyabiliyor)


Tüfek
   Bazı iyi nişan alınmış mermiler yeterli olmadığında, Lara aşina olduğu pompalı av tüfeğini tercih edebiliyor. Bir defa ateşlendiğinde, yakın mesafedeki düşmanları geniş saçma atış kabiliyetiyle çok büyük zarar vererek püskürtüyor.


Dahası…
   Bomba atar, makineli silah kulesi, saldırı tüfeği, RPG ve makineli tüfek silahları.




Manyetik Çengelli Aygıt

   Taşınabilir çengelli ip uzakdan, ana ünitesinden(makarasından) açılıp kapanabilecek süper güçte bir elektrikli mıknatısı ile standart çengel aygıtının yerini alıyor.


   Manyetik çengelli ip, mağaraların sivri uçlu tavanlarında sallanmak veya diğer Puzzle durumlarında kullanmak için çok ideal. Toby Gard çengelli ipin belki de Lara’nın en önemli aracı olduğunu söylüyor. Çengelli ip, sadece metalik yüzeylere yapışabiliyor ve Lara’ya önceki oyunlarında imkânsız olan büyük alanların karşı taraflarına atlamaya izin veriyor. Manyetik çengelli ip aynı zamanda bir silah gibi de kullanılabiliyor. İp, düşmanı belinden kapmak ve onları tehlikenin içine sürüklemek için kullanılıyor. Örneğin Lara onları bir çukurdaki çivilere veya yakın mesafeli saldırılarda alanın içinde sürükleyebiliyor.


Aydınlatma Aygıtları


   Lara Croft kayıp mezarların en karanlık köşelerini ziyaret ediyor ve yolunu göstermesi için aydınlatma araçlarına güveniyor. Lara'nın eskiden de olduğu gibi karanlık yerleri aydınlatmak için kırmızı işaret fişekleri var. Bu işaret fişekleri aynı zamanda kuyuları ve ilerideki yolları aydınlatmak için de fırlatılabilir. Lara bunları kolayca ateşleyebilmek için rüzgâr geçirmeyen plastik kaplı sodyum nitrat fişeklerini tercih ediyor. Özel ışık kaynağının olmadığı zamanlarda mükemmel bir yardımcı.


   Tomb Raider Legend alışılmadık olarak Lara’nın omzunda özel bir aydınlatma kaynağına sahip. Bu aşırı derecede parlak olan bir LED lamba kaynağı. Kinetik özelliği olduğu için karanlık yerlerde otomatik olarak yanıyor. Işık, yeniden şarj olmaya ihtiyaç duymadan önce toplam 2 dakika dayanabilen bataryalar ile birlikte geliyor.

İletişim Aygıtları

   Bu Bluetooth kulaklık Croft Malikânesi’ndeki 2 kişilik takım ile Video görüntüleri aracılığıyla temasta kalmak için kullanılıyor. Aynı zamanda Lara’nın bu kulaklık ile resimler kaydedip, Croft Malikânesi’ndeki takım arkadaşlarına bunları gönderebildiğine inanılıyor.

   Lara aynı zamanda yanında bir PDA taşıyor. Bu kullanışlı aygıt Lara’nın tüm maceralarının bir kaydını tutuyor. Buna olay özetleri, görev hedefleri, istatistikler, silah detayları ve diğer kullanışlı bilgiler de dâhil.

Çok Fonksiyonlu Dürbün

   RAD teknolojili güncel özelliklere sahip bir dürbün. 1200 metre uzağa kadar objelerin karakteristik görünümlerine ve uzaktan analizlere olanak sağlıyor.

 
Güçlü bir zum yapma fonksiyonu olan dürbün en çok hareket yönünüzü öğrenmeye çalıştığınız sırada etrafınızı incelemek için kullanılıyor. Bir tuş basışıyla, dürbününüz odaklanmakta olduğunuz herhangi bir alanı tahlil etmek için Uzaktan Kontrol Etme, İnceleme ve Görüntülemeyi(RAD) kullanacak. Ve bir kullanışlı durum varsa bunu bilmenize izin verecek. Örneğin yanardöner veya değişken olan durumlar gibi…

Sağlık Kitleri


   Standart sağlık kiti kullanım alanından yararlanıldığında da sağlık yeniden dolacaktır.


Araçlar

Motosiklet

  
Şimdiye kadar doğrulanan tek araç motosiklet. Sürücümüzü Tokyo ve Peru’nun başından sonuna kadar yüksek oktanlı kovalamacalar ve baş döndürücü sıçrayışlar bekliyor.
  

Oyun Mekanikleri
Bulmacalar

   Puzzle’lar şimdi daha da fizik tabanlı ve de kısıtlamasız. Lara’nın onlardan kurtulması için artık birçok yol var. Ayrıca bulmacalar karmaşıklığın dışında biraz fazla kullanıcı dostu. Geliştiriciler, oyuncu gerçekten oyunda takılırsa diye bir takım yönergeler kullanmışlar; Lara oyuncunun yapması veya yapmaması gerekenlerle ilgili bir işaret veriyor oyun içinde.

   Duruma göre ayak uydurabilecek ve asabiyeti azaltabilecek bir sistem! Yapımcıların Puzzle’ların eski düğmeler ve geleneksel anahtarlarla daha da geliştirildiğini söylüyor. Crystal Dynamics harika bir fizik sistemi oluşturmuş. Lara sahip olduğu tüm gereçlerden faydalanarak (ayrıca kendi ağırlığıyla da) ateş, toprak ve su tabanlı karışık bulmacaları çözebiliyor.


Kayıt Sistemi

   Kayıt sistemi kontrol-nokta tabanlı bir sistem. Oyun, hayal kırıklığını önlemesi açısından çok fazla kontrol noktalarına sahip. (Çoğu tehlikeli olaylardan önce)


Oyun Motoru
   Oyun “Defiance” motorunun modifiye edilmiş bir sürümünü kullanıyor. Daha önceden LOK: Defiance ve
Project: Snowblind oyunlarında kullanıldığı gibi. Jason Bell,  Crystal Dynamics’in baş programcısı oyun hakkında şunları söylüyor: “Akıcı Teknoloji;  Tomb Raider Legend’a önceki Tomb Raider oyunlarından farklı olarak bu başlığı saptadık, bize yapabileceğimiz çok fazla dünya ayrıntısı sağlıyor."  Bell bu teknoloji hakkında şunu da belirtiyor: “Gerektiğinde programdaki alakalı bir verinin harıl harıl, defalarca kez, konsolun belleğinin içine yüklenmesine veya dışına taşınmasına engel de oluyor."

   "Tomb Raider Legend’ın akıcı teknolojisini, kaplamalarda, animasyonlarda, seslerde ve yapay zekâda kullanabildik. Kaynak paylaşımında ilerlemelerde bulunduk ve akıcı olabilecek birkaç yeni tip kaynak ekledik;  buna sinematik veriler ve fiziksel bilgilerde dâhil. Aslında tipik bir Tomb Raider Legend bölümünün PS2 konsolunun sunduklarından 5 kat daha fazla hafızaya ihtiyaç duyduğunu hesaba kattığınızda bu önemli bir şey.”

   "Legend'ın akıcı teknolojisi, bize Lara Croft'un orijinal konsepti arasındaki boşluğu da kapatmamıza yardım etmiştir. Aslında onun oyundaki kişiliğini de ifade etmemizde büyük rol oynamıştır. Ve çok detaylı, ayrıca interaktif bir çevre yapmamıza da izin vermiştir bu teknoloji." diyor Jason Bell.


Grafikler

   Oyun açılı kenarları düzleştirebilen ve obje görünüm bozuklukları ile ilgilenen bir “Yumuşaklık Süzgecine” sahip. Dinamik aydınlatma, gerçek zamanlı su ve ateş efektleri, böcek vızıltıları, uçan kuşlar, gök kuşakları, şelaleler, toz-toprak, örümcek ağları, ağaç yapraklarının bir meltemle sallanması ve duvar boyunca uzanan sarmaşıklar gibi küçük rötuşların hepsi, gerçek bir mezar baskını yapmak için eklenmişler oyuna. Riley Cooper bu küçük rötuşların gerçek bir hayat getirdiğini belirtiyor. Xbox ve PS2 versiyonları aşağı yukarı aynı olmakla beraber, Xbox 360 ve PC versiyonları da çok sayıda yeni nesil grafik tekniklerini barındıracaklar. Örneğin “Normal ve Specular Mapping” gibi.

Ses

  
Tomb Raider Legend’ın müziklerini Troels Folmann besteliyor. Öncelikle müzik hususunda çok büyük bir araştırmaya girilmiş. Crystal Dynamics Lara’nın konsol geçmişini ve onların oyuna büyük başarı getireceğini umdukları film görüntülerini derinlemesine araştırmış. Bu oyunda, tüm ana karakterler ve gidilecek olan yerler kendi temalarına sahipler. Her bir gidilecek olan yer için imza niteliği taşıyan bir enstrüman kullanılıyor.

   Örneğin Afrika’da daha çok “balta girmemiş orman tipi” bir ritim kullanılıyor. Tokyo'nun sesi ise daha modern ve ritmi yüksek olabiliyor. Tomb Raider Legend aynı zamanda “Micro-Scoring” diye özel bir teknik kullanıyor. Bu teknik hareketlerimize göre müziğin durumunu belirliyor. Eğer Lara yürüyorsa yavaş bir müzik çalıyor,  koşmaya başladığı zaman ise müziğin hızı artıyor. Çevrede ani bir değişikliğin olması, (taş düşmesi gibi) müzikte de heyecan veren bir değişikliğe neden oluyor.


Kontrol Sistemi
  

   Kontrol sistemine sezgisel ve akıcı karakter hareketleri eşlik ediyor. Dinamik animasyon sistemi hareketleri yavaşlatıp, hızlandırabiliyor. Bu sistem Lara’ya bunu kaynaksızca kullanabilme ve her yüzeyle dinamik olarak etkileşime girebilme yeteneği veriyor. Lara önceden olduğundan daha fazla gerçekçi animasyonlar içeriyor. Lara atlamalar sırasında garip köşeleri kullanmaktan, akıcı hareketler yapmaya, onu hem görünüşte hem de hissetmede modern kılan ızgaraların üzerinde serbest olmaya kadar birçok basit şeyi yapabiliyor. Crystal Dynamics Lara’nın bütün hareketleri için akıcı, eğlenceli ve sürekli maceracının kalbine girmeye çalışır olduklarını söylüyor.

   Bu yeni oyun diğer Tomb Raider’lardan daha farklı bir şekilde çalışıyor. Lara hareketlerinde bağımsız. Izgaraların üzerinde tamamen özgür. Lara oldukça düzgün hareketlerle koşuyor ve yürüyor, yüzeyin altında gizli olan matematiksel ızgaralardan tamamen bağımsız.

   Kamera Lara’nın akrobatik cambazlıklarına ayak uydurmakta asla başarısız olmuyor. Crystal Dynamics’in oyun içi kameradaki gayesi, onu her ne zaman el ile kontrol etmek isterseniz buna izin vermektir. Ama aslında buna hiç ihtiyacınızın olmadığı garanti ediliyor. Kamera birçok yerde Lara’nın arkasında üçüncü şahıs pozisyonunu alıyor. Kamera arasıra da olsa geçilebilecek önemli nesnelerin bir görüntüsünü vermek için yeniden pozisyon alabiliyor. Oyuncuların aynı zamanda daha doğru atışlar için birinci şahıs bakış açısını seçme hakkı da olacak.


Her Sistem İçin Oyun Kontrolleri

PlayStation 2

Temel

Sol Analog Çubuk – Lara’yı Kımıldatma
Sağ Analog Çubuk – Kamerayı Yöneltme
Kare - Çengelli Aygıtı Kullanma. Sonra Üçgene Basarak Objeleri Çekme.
Daire – Yuvarlanma \ Çömelme
Üçgen - Objeleri Kımıldatma \ Yerden Obje Toplama
X - Atlama Butonu
D-pad - Envanter
Seçme - PDA’yı Kullanma

Çarpışma

L1 – Hedefe Kilitlenme (Kırmızı dairesel ağın anlamı hedef menzilin içinde, Gri dairesel ağın anlamı da hedef menzilin dışında demek)

R1 – Ateş Etme
R2 – Atış İçin Birinci Şahıs Bakış Açısı
Sağ Analog Çubuk – Hedef Değiştirme
Üçgen - Çevresel Objelere Ateş Etme \ Yaklaştığında Düşmanı Tekmeleme
Kare - Çengelle Düşmanı Yakalama
Daire – Düşmana Karşı Kayma Saldırısı


Xbox \ Xbox 360

Temel


Sol Analog Çubuk - Lara’yı Kımıldatma
Sağ Analog Çubuk - Kamerayı Yöneltme
X – Çengelli Aygıtı Kullanma. Sonra Y’ye Basıp Objeleri Çekme
B – Yuvarlanma \ Düşürme
A – Atlama Butonu
Y – Objeleri Kımıldatma \ Yerden Obje Toplama
D-pad - Envanter
Seçme – PDA’yı Kullanma

Çarpışma

L Tetik– Düşmanın Üzerine Kilitlenme
R Tetik - Ateş Etme
Sağ Analog – Hedef Değiştirme
Y – Çevresel Objelere Nişan Alma \ Yaklaştığında Düşmanı Tekmeleme
X – Çengelle Düşmanı Yakalama
A - Düşmana Karşı Kayma Saldırısı


PC

   Crystal Dynamics PC oyuncularına hiçbir kısıtlama olmaksızın kendi Legend kontrollerini uyarlayabilme özgürlüğü tanıyor.

Secret’lar

  
Bir bölümü bitirdiğinizde önceki oyunlara benzemeyen ve nasıl bitirdiğinizi anlayacağınız bir istatistik ekranı göreceksiniz. Ama aynı zamanda silah terfi etme ve açılabilir birçok değerli eşya açma olanağımızda olacak. Bunlara alternatif kostümler ve konsept çalışmaları da dahil. Crystal Dynamics oyunu bitirme süresini aşağı yukarı 10 –15 saat olarak hesaplıyor. Bununla birlikte, yapımcılar oyunun ikinci kez oynanmasında, Secret’ların, alternatif yolların ve bulmacaları çözmek için kullanılan çoklu yolların, güçlü bir etken olacağını ummaktalar.
   Başlangıç olarak TRL, Mezar Baskıncısı’ndan(Zor) Maceracı’ya(Kolay) uzanan çoklu bölüm zorluklarına sahip olacak. Lara aynı zamanda her bir bölüm sonundaki performansına göre Bronz, Gümüş veya Altın gibi rütbelerden birini alabilecek.



Formatlar

PS2, PC, Xbox, Xbox 360 ve PSP

  Oyunun tüm versiyonları esas itibariyle aynı olacak.


PS2

   Grafik olarak ana konsol sürümlerinin en zayıf olanı. Bununla birlikte hâlâ mevcut olan en iyi PS2 görünümlü oyunlardan biri. Şüphesiz bu tüm konsol versiyonlarının en çok satanı olacaktır.



Xbox

   Toby Gard oyunun Xbox sürümünün PS2 sürümü ile mukayese edildiğinde, daha yüksek çözünürlüklü grafiklere, daha yüksek kare hızlarına ve daha hızlı yükleme sürelerine sahip olacağını doğrulamıştı. Ayrıca Xbox sürümü için 60fps’de çalışan bir geniş ekran desteğide olacak. Bununla birlikte genel olarak oyunun PS2 sürümüyle aynı gibi. Toby Gard aynı zamanda oyunun Xbox sürümünde Croft Malikânesi’ni eğlenceli yapabilecek bir pikap desteğine de yer verileceğini doğruluyor. Bu durum esasen bizim eğitim bölümünde stereo çalabileceğimizi gösteriyor.

PSP

   Oyunun PSP sürümü en çok PS2 sürümüne benziyor. Tabii ki biraz grafiksel kırpmalar mevcut. Bununla birlikte PSP sürümü çok sayıda ilavelerle geliyor. Bunlara açılabilir üretim resimleri ve PSP sürümünün üç tane oyun modu içereceğide dâhil. Master Circuit modu tamamıyla rasgele üretilmiş engelli parkurda ya zamana ya da eğer PSP'nin kablosuz fonksiyonundan yararlanıyorsanız ikinci bir oyuncuya karşı mücadele etme olanağı sağlıyor. Raid ve Seek modu ise her ikinizinde bir alandaki gizli objeleri ele geçirdiği ve sonradan biri sizin objelerinizi bulmadan önce diğer oyuncuların objelerini bulmada yarışa girdiğiniz iki kişilik bir oyun.

PC

   Oyunun PC sürümü de Xbox veya Xbox 360 sürümlerine eşit olacak PC’nizin gücüne bağlı olarak.


Sistem Gereksinimleri
En düşük sistem gereksinimleri aşağıdaki gibidir:

İŞLETİM SİSTEMİ:
Microsoft Windows 2000, XP
CPU:
Pentium 3 1.0Ghz veya dengi bir Athlon XP
RAM:
256MB
GRAFİKLER:
100% DirectX 9.0c uyumlu 64MB 3D Hızlandırılmış TnL Destekli Ekran Kartı (GeForce 3Ti \ Radeon 9 Serileri)
SES:
Microsoft Windows 2000 \ XP uyumlu ses kartı (100% DirectX 9.0c uyumlu)
DVD-ROM:
4x DVD-ROM sürücü
SABİT DİSK:
9.9GB boş disk alanı
GİRİŞ AYGITLARI:
100% Windows 2000 \ XP uyumlu fare ve klavye

Tavsiye edilen sistem gereksinimleri aşağıdaki gibidir:

CPU:
Pentium 4 2.0Ghz veya dengi bir Athlon XP
RAM:
512MB
GRAFİKLER:
100% DirectX 9.0c uyumlu 256MB 3D Hızlandırılmış Ekran Kartı (Nvidia GeForce 5900 \ Ati 9800XT)
SES:
Microsoft Windows 2000 \ XP uyumlu ses kartı (100% DirectX 9.0c uyumlu )
DVD-ROM:
8x DVD-ROM sürücü veya daha hızlısı.
SABİT DİSK:
9.9GB boş disk alanı

En uygun sistem gereksinimleri aşağıdaki gibidir:

CPU:
Pentium 4 3.0Ghz veya dengi bir Athlon XP \ 64bit
RAM:
1GB
GRAFİKLER:
100% DirectX 9.0c uyumlu 512MB 3D Hızlandırılmış Ekran Kartı (Nvidia GeForce 7800 \ Ati X–1800)

Xbox 360

   Xbox 360 versiyonu hepsinin en gelişmişi. Crystal Dynamics Xbox 360’ın gücünden Tomb Raider Legend için oluşturdukları yeni grafik sistemi ile faydalanıyor. Gerçek zamanlı piksel başına aydınlatma ile beraber, gölgeler ve içerisinde Normal Mapping’inde bulunduğu diğer ilerlemeler için destek veriliyor. Tomb Raider dünyası hiç bu kadar gerçeğe yakın değildi. Xbox 360 etkileyici ve üç boyutlu çevrelerde şaşkınlık ve hayranlık hissini, Lara'nın karmaşık animasyonlu ifadelerini, akıcı hareketlerini ve gerçekçi yeteneklerini gerçeğe dönüştürerek sunuyor.


  Lara Croft’un karakteri yalnız başına 24 MB’lık bir kaplama ve PS2’daki kaplama hafıza kapasitesinden 12 kat daha fazlasını içeriyor. Aynı zamanda Lara 20.000 poligondan oluşuyor.

   "Benim Lara için olan orijinal görüşüm Xbox 360’ın gücüyle neredeyse gerçekleşmiştir." diyor
Crystal Dynamics’in kıdemli tasarımcısı Toby Gard. "Hoş grafikler, Lara’nın hareket edebilmesindeki genişlik ve onun çevresiyle olan etkileşimi gerçekten şaşırtıcı olacak."

   Xbox 360’a özel niteliklerin halen sır gibi tutulmasına devam edilmekte. Bununla birlikte oyunda orijinal Xbox versiyonundakine benzeyen bir pikap desteği de görmemiz olası. Buna ek olarak Xbox 360 HDTV’ler için yüksek netlik desteği(720p), 16:9 geniş ekran ve Dolby Digital 5.1 desteği ile en sinematik ve en harikulade Mezar Baskıncısı deneyimi sağlıyor. Birçok Xbox 360 oyunundaki gibi “başarı puanları” sisteminin desteklendiğini de göreceğiz. Xbox 360’da 18–20 kadar başarı kazanabileceğiz. Bazıları oyunu normal olarak yenmeden diğerleri de zorda yenilerek kazanılıyor. Her seferinde bir bölümü bitirmenizde, zaman denemesinde aynı bölümü tekrar oynama hakkına da sahip oluyorsunuz. Eğer bu zamana karşı başarılı olursanız madalyalar(Bronz, Gümüş, Altın) ve başarı puanları kazanıyorsunuz.

Demo

   Oynanabilir bir demo gerçekten oyunun tüm formatları için yapılmakta. Bu demo oyunun açılış bölümü ve eğitim bölümü olan Bolivya görevini içeriyor. Şimdiye kadar Avrupa ve Kuzey Amerika için demo çıkacağı doğrulandı.

Demo Çıkış Tarihleri – Büyük Britanya

PS2 - Issue 71 April Resmi UK PS2 dergisi (23 Mart’ta bayiliklere gelir.)

Xbox - Issue 54 Resmi Xbox dergisi (Nisan'nın ortasında bayilere gelir.)

Xbox 360 – Yapılmakta. Sadece Doğrulandı. Tarihi Bilinmiyor.

PC – Büyük olasılıkla www.tombraider.com da mevcut olacaktır.

PSP -
Sadece Doğrulandı. Tarihi Bilinmiyor.


Yorumlar…

“Bu oyunun bütününde heyecanla dolup tamamen etkilenmemek zor olacaktır.” PLAY


"Lara kesinlikle doğru ellerde. Bu gördüğümüz en iyi görünümlü oyunlardan biri ve oynanış mükemmellik adına görsellikle mücadele ediyor. "  Resmi UK PS2 Dergisi

"Tomb Raider’ın başarıyla eski şanı geri getirildi." Gamesmaster

"Tomb Raider Legend kuşkusuz Bayan Croft’un hemen hemen en iyi saatleri olacak gibi.”
GameSpot.com


Tüm Formatlar İçin Çıkış Tarihi - NİSAN 2006

PS2, Xbox, Xbox 360 ve PC

Avrupa’da 7 Nisan
Kuzey Amerika’da 11 Nisan

PSP Sadece Doğrulandı. Tarihi Bilinmiyor.


www.tombraiderchronicles.com, Gamespot.com, IGN.com, Xbox World 360, Gamespy.com, www.laraslevelbase.org, PLAY, GameStar, Computer and Videogames (C&VG), EGM, Gamesmaster, Xbox magazine, OPS2, PSM2, PSW, www.softpedia.com, www.tombraider.com

Bu Özetleme www.tombraiderforums.com Tarafından Yazılmıştır
Telif Hakkı  
www.tombraiderchronicles.com