|
Uzun
zamandır beklenen oyun TombRaider 6 : The Angel of Darkness sonunda piyasalarda. Çıktı çıkıyıyor ertelendi falan derken Core Desing daha fazla Tombraider hayranlarını üzmek istemedi ve bu ayın başında oyunu piyasaya sürdü. Bir çok Tombraider severi ve Lara hayranının sabrını zorluyan oyunun çıkması 20 gün öne alınarak hayranlarının beğenisine sunuldu. Bir çok oyuncu TR6 yı merakla bekliyordu. Bu merakın iki sebebi vardı. Birincisi TR4 ün sonunda öldüğü sanılan Lara Croftun ne olduğunun cevabı TR6 da verilecekti. Biliyorsunuz TR5 te bu sorunun cevabını alamamıştık. İkincisi Oyun piyasalarının artık çok uçuk olduğu bir piyasada TR6 kendisine ne şekilde bir yer bulacaktı. Çünkü artık devir Süper Mario devri değildi. Oyuncu güzl grafik güzel ses güzel oynayabilirlik arıyordu. DeltaForce 5, Maifa, Battle Field 1942, Medal of Honor ların taht kurmuş olduğu piyasada TR6 nın şansının ne olacağı bir çok oyuncu tarafından merakla bekleniyordu. Evet sonunda oyun elimizde ve incelemeye başlayalım. Böylece hasret bitsin. Oyunu kurunca menulerin daha derli toplu olduğunu görüyoruz. Grikler şimdiye kadar gördüğüm oyunların en güzeli. Makineyi zorlamasın diye 600X800 çözünürlükte oynadığım halde grafikler çok güzeldi. Göz uyumuna çok önem vermişler. Gözü yormayan renkler kullanılmış. TR3 teki Londra bölümünü hatırlayın Onun daha canlısı. 500 olan poligon sayısı Angel Of Darkness ile 3500’ün üzerine çıkıyor diyeyim siz gerisini anlayın. Oyunun kısaca konusu şu şekilde. Lara, Paris’te yaşamakta olan Werner Con Croy’dan bir telefon alır. Kendisinden 14. yüzyıl tablolarını bir müşterisi için bulmasını istemektedir. Bunun üzerine Lara Paris’e gelir. Olayların başlangıç noktasıda burası olur hail ile. Werner Con Croy öldürülmüştür. Ama işin daha ilginç yanı, onun Lara tarafından öldürüldüğü düşünülmektedir. Lara’nın bu olaydan kurtulabilmesi için tek çaresi vardır. Gerçek suçluları bulmak. Peşindeki gazeteci ve polis ordusundan kurtulabilmek için Paris’in arka sokaklarında kaçmaya başlar. Birde bakmışınız, artık siz oynuyorsunuz. Oyun, bizi Paris ve Prag gibi egzotik yerlere götürüyor. Karanlıklar Meleği, aslında birbirinden son derece farklı ve bağımsız üç oyundan oluşuyor. Üç’üde ayrı bir oyun mekanizmasına sahip. Geleneksel Tomb Raider stili daha çok 2. oyunda görülecek. Burada artık Lara'yla bütünleşen şeylere rastlıyoruz: kayıp şehirler, görkemli yapılar, çevrede bol aksesuar falan. Lara, Paris ve Prag gibi yerlere bu bölümde seyahat ediyor ve bu bölümde oyunun yeni karakteri olan Kurtis'le tanışıyor Ses ve müzikler normal üstü. Müzik insanı yormuyor ve bıktırmıyor. Her bölümde daha başka müziği dinliyoruz. Müzikleri ehil ellerin hazırladığı belli. Şimdi sırası ile oyundaki değişiklikleri yazalım. Böylece eski TombRaidercileri meraktan kurtaralım. 1- Oyun başlanğıcında ve bölüm aralarında bir demo yoktur. Demo derken FMV formatındaki flim kalitesindeki demo ve ara demoları kastediyorum. Biliyorsunuz TR4 ten beri Tombmraider oyunlarındaki demolar RAD Video ile hazırlanmış çok güzel demolardı. CD içeriğinde de bu formatta bir dosyaya raslamadım (Neden acaba ? Bunun sebebi CD nin 2 adet olması mı? ) 3- Demo olmayınca Laranın TR4 te göçük altından nasıl çıktığı gene bir muama. Demoları seyredersek belkide anlıyacağız. Amcası Von Croy'un O'na ne gibi oyunlar oynadığını anlayamıyoruz. Mısırdan Parise nasıl yol bulunup geldiği şimdilik meçhul. Bu merakımız belkide TR7 de giderilir :)) 4- Lara Croft artık genç kız olmuş. (Bana boyu biraz uzamış gibi geldi) Kalsik elbiselerini Mısırda bırakmış daha moderin elbiselere kavuşmuş. Böylece biraz daha perjmüde. Fakat yakışmış haspaya. Son zamanların modasına uymuş ve göbek ve bel dışarıda. Saçları gene at kuyruğu şeklinde Yalnız hoplayıp zıpladıkça sağa sola fazla salınmıyor. Buda Laranın artık olgun bir genç kız olduğunu gösteriyor. 5-Hareketle oldukça gelişmiş. Eski TombRaider serisindeki hareketlerin hepsini yapabildikten başka yani hareketlerde geliştirmiş. (Düz borulara tırmanma gibi. Düz duvar değil) Koşarken hızlanma tuşu yok sadece koşma tuşuna basarken önce yavaş yavaş koşuyor sonra hızlanıyor. Fakat shift tuşuna basarsanız sağ altta yürüme sülieti çıkıyor ve devamlı yürüyor koşmuyor. Yani Shift tuşu bunu dönüşümlü olmasını sağlıyor. Hareket ve aksiyonu opsiyondan istediğiniz tuşlara atayabiliyorsunuz. Artık W-A-S-D tuşları ile oynayamıyorum diyenlere bu seçenek sunulmuş. Bense klasik tuş kombinasyonunu kullanıyorum. Yana yatma takla atma artistik hareketler zaten var olan şeyler. Sonuçta TR yeni oynayacakların bile rahatlıkla kullanacağı bir tuş sistemi var. Hiç zorluk çekmeyeceklerine bahse girerim. Bu ara amuda kalkma hareketi gene var. Bir deneyin. (Bir yere asılı dururken Elimizi CTRL den çekmeden üst ok Shift yaparsak Lara amuda kalkıyor. Hiç bir can buna dayanmıyor) 6- Aksiyon yani açma, kapama, çekme, itme işlemi olduğu zaman sağ altta el işareti çıkıyor. Böylece bir aksiyon olacağını anlıyorsunuz 7- Quick save ve Load seçenekleri mevcut. Son zamanlarda çıkan oyunların bir çoğunda bu özellik olmaması nedeniyle benim nefretimi kazandılar. Artık Savesi olmayan oyunu almıyorum. Kazara alsamda yallah çöpe gönderiyorum. Bu fikrim Indiana Joones 2 oyunundan sonra gelişti. İndy beni fıtık yapmıştı. Ne oyle her bölümü baştan oynamak Eziyetten başka bir şey değil. Çok şükür TR6 da böyle bir şey yok. Ayrıca Ana ekrana girip kaldığınız yeri Sava yapabiliyorsunuz. Daha sonra ister Quick Load isterseniz normal load edip oyuna devam edebilirsiniz. 8- Hareketlere stealth tuşu eklenmiş. Bu tuşun fonksiyonu sesiz ve gizli yapılacak işlerde kullanılıyor. Mesela anahtar çalmada (Hemen 1 ci bölümde var) 9- Enerji toplama medipacklar yerine çikolatalarla sağlanıyor. Bilirsiniz genç kızlar çukulatayı severler. Ayrıca oyunda yara bandı da var ki bu da küçük medipackın yerine geçiyor. Artık para toplayacağız ve zengin olacağız. Çeşitli yerlere saçılan paraları (Çikolata ve yara bandını kim etrafa saçıyorsa) belli miktarlara ulaşınca kendimize yepyeni itemler alabileceğiz. Oyunlarad bu özelliği ben eskiden beri saçma bulurum. Halbuki enerjiyi artırmak için bir yerden su içse (İndy gibi) veya bir yerden sebze meyve yese daha iyi olacağını düşünmüşümdür hep. Neyse... Oyunda enerji artırma kısa yolu yok. 10- Kamera gösterimleri çok güzel. Abuk sabuk yerleri göstermiyor (İndy abukluğu) Tabii ki etrafa bakmak için ya mause yi veya Numerik 0 ile yön tuşlarını kullanıyorsunuz. 11- En büyük yeniliğin biriside TombRaider artık Mause ilede oynanabiliyor. Kalasik oyuncular için (Bendeniz) fazla bir önem arz etmeyen bu durum yeni yetme oyuncuların hoşuna gideceğiniz umuyorum 12- Merdiven tırmanma daha gerçekçi ve merdivenden yana geçme çok güzel. Bu işler otomatik oluyor. 13- Lara'mız her ne kadar genç olsa da artık yorgunluk belirtileri görülüyor. Bir yere asılı kaldığı zaman artık orada saatlerce duramıyor. Sol üstte kırmızı enerji barının altında sarı bir bant daha çıkıyor ki bu bar azaldığı zaman Lara patanak düşüyor. Bu özellik güzel olmuş. Onun için yan duvarlarda giderken işinizi çabuk görmelisiniz. Ayrıca sis bombası atıldığı zaman yani havasız kaldığınızda bar bu defa mavi oluyor ve gittikçe azalıyor. Sonunda enerjinizde azalmaya başlıyor. Aynı su altında kalmış gibi nefessizlikten gidiyorsunuz. (Nereye?) 14-Artık uzun atlamak için 3 adım geri yapmanıza gerek yok. Atlayacağınız yere gelin ve doğrudan Üst ok Alt gr yaparsanız Lara uzun atlıyor. Kısa atlamalarda bunu gibi. Tabii ki tutunmak için CTRLye basmalı. 15- Splinter Cell deki gibi boruya tırmanma özelliği gelmiş. Çokta güzel olmuş. Merdivene tırmanır gigi borudan yukarı çıkıyoruz. 16- Ölme sahnesi daha gerçekçi olmuş. Haa birde silah olmayınca veya silah boşken asker veya polise rastlaması çok orjinal. Lara ellerini ensesine bağlıyor ve diz çöküyor. Yani teslim oluyor. Gerçi Game Over diyor fakat çok orijinal. Save yaptıktan sonra bir deneyin. 17- Screen Shot tuşu yok fakat genede ekran görüntüsünü almak için Print Screen tuşuna basın Alt + Tab ile Windowsa dönün Painti çalıştırın ve edit menusunden yapıştırı seçin. Böylece hoşunuza giden bir görüntüyü ölümsüzleştirebilirsiniz. (Vay bee) 18-Tab tuşu Inventory i gösteriyor. Buradan enerji ve item kullanımını yapabilirsiniz. Silah seçiminde buradan oluyor. Daha eskisine nazaran daha anlaşılır. Fakat istatistik bilgiler yok. Mesela ne kadar zaman geçti Lara kaç km yol yaptı gibi bilgiler yok. Olsaydı daha iyimi olurdu bilemiyorum. 19- Oyunda zorluk seviyesi yok. herkes aynı seviyede oynama mecburiyeti getirilmiş.(Sosyal adalet) Gerçi evelki oyunlarda da yoktu. Fakat olması lazımdı. Artık oyuncu kolay oynadıktan sonra birde hard seviyesinde oynamak isiyor. 20-Artık Lara karşısındaki şahıs ile diyaloga girebiliyor. (Elinde silah olan polis veya asker değil.) Yani oyunu biz kurgulayabileceğiz. Bunun nasıl bir sonuç çıkaracağını şimdilik söylemek zor. 2-3 defa oynayıp değişik seçenekleri işaretleyip sonuçlara bakmak lazım. Bence diyalog hem iyi hem de kötü. Çünkü acaba diğer seçeneği işaretlesem ne olacaktı diye kafada daima müphem işaretler bırakıyor. İyi tarafıda daha gerçekçi oluyor. Tabii ki Türkçeye çevrilmezse İngilizce anlaşmakta zor olabiliyor 21- Oyunda ikinci bir karekterimiz daha var. Curtis denen bu adamla henüz karşılaşmadım. Karşılaşınca tepkim nasıl olacak bilemiyorum. CD de resmini gördüm. İtiraf ediyorum benden yakışıklı ve de karizmatik fakat Laraya uymuyor. (Bu adama sinir oluyorum. Sanki benden bir şey aldı kaçı gibi bir his var içimde) Evet şimdilik bu kadar. Sizde oynamaya başlayın. Takıldığınız yerleri bana yazmaya çekinmeyin. Zaten yakında Tam açıklamasını sitemde yayınlayacağım. Ama önce biraz oynayın. Açıklamaya daha sonra bakarsınız. Hepinize iyi oyunlar. |