KAMERALAR (BEŞİNCİ BÖLÜM)

                                 Seçiminizi Yapınız:


 
 
     Kamera Türleri
Basit Kamera
Dome Room’ da Lara ortadaki yükseltiye çıktığında bu türden bir kamera devreye girmektedir. Basit kameralar başka bir hedef seçilmediği taktirde Lara’ nın hareketlerini takip edecektir. Fakat Target kullanılarak kameranın Lara hareket halindeyken sabit kalması sağlanabilir. Kameraya zamanlamada konulabilir. Şimdi bunları sırası ile öğreneceğiz.
Lara’ nın elinde silah değiştirirken kamerayı etkileyemeyeceğini unutmayınız. İsterseniz Tut1.prj projesindeki kameraların yerleşimini ve ayarlarını kontrol edebilirsiniz.
Basit kamerayı odanıza yerleştirmek için EFFECTS bölümünden CAMERA başlığını seçin ve odanızda istediğiniz yüksekliğe ve istediğiniz kareye koyun. Kamerayı Lara’ nın üzerine basarak aktifleştirebilmesi için Trigger ile bağlamanızda gerekmektedir. Set Trigger tipe penceresinde isterseniz kamera için zaman ayarı da koyabilirsiniz. Yandaki kamera Lara odanın köşesindeki pembe kısma ayak bastığında devreye girecektir. Kameranın zemine yakın olduğuna dikkat ediniz. Bu nedenle Lara alçak bir açıdan görüntülenecektir. Kameranın yüksekliği ile Ceiling ve Foor ayarları yardımı ile oynayabileceğinizi biliyorsunuz.
Set Trigger Type Penceresinde odadaki kameranın 25 saniyelik bir zaman için aktif olacağını görebiliriz. Trigger ile aynı hizadaki 4 rakamı ise kameranın odadaki dördüncü kamera olduğunu göstermektedir.
EFFECTS bölümündeki diğer bir kamera türü ise FIXED CAMERA’ dır. Basit kamera ile aynı niteliklere sahiptir. Bu kamera türü Lara silahlarını çıkarsa veya saniye dolsa bile görüntüyü bozmaz. Lara’ nın kameradan kurtulmak için yapabileceği tek şey Trigger dışına çıkmaktır. Örnek olarak Test Room’ daki kamerayı inceleyebilirsiniz. Kapının önündeki 2x3 karelik Trigger’e bağlanmıştır ve Lara kapıyı açıp içeriye girmeden görüntü bozulmayacaktır.
Kameraları Lara yerine başka nesnelere de yönlendirebiliriz. Bunun için Camera Target dediğimiz özellik kullanılır. Bu özellikten ileride Mid Room bölümünde bahsedeceğim.
 
Flyby Kamera
Çok eğlenceli bir kamera türü. Flyby bir kamera yerleştirmek için EFFECTS bölümünden seçin ve odanıza koyun. Daha sonra klavyeden O tuşuna basarak kameranın ayarlarını yapabilirsiniz. Bu bölümden de ileride Özel Kamera Ayarları başlığı altında bahsedeceğim. Flyby kameranın en güzel örneğini StackTop odasında görebilirsiniz. Lara oradaki sarı anahtarı aldığında devreye girecektir ve aşağıdaki havuza kadar ona yol gösterecektir. Flyby özelliği tek bir kameradan oluşmaz. Birçok kameranın birbirine çeşitli ayarlarla bağlanması ile çalışır. Flyby özelliğine sahip ilk kameranın Trigger ile bağlanması yeterli olacaktır. StackTop odasındaki kamerayı inceleyebilirsiniz. Diğerleri sırasıyla aşağıdaki odalardadır. Kamerayı yerleştirdiğinizde kırmızı çizgiler onun hangi yönden görüntü alacağını ayarlayacaktır. Değiştirmek için ALT tuşuna basılı tutun ve yön tuşlarını kullanın. Alt ile birlikte SHIFT tuşuna da basarsanız işlemi daha hızlı yaparsınız.
Şimdi birkaç odayı birbirine bağlayın. İlk odaya Lara’ yı, ilk Flyby kamerayı ve Lara’ nın basması gereken Kamera Trigger bağlantısını koyun.Kameranın kırmızı çizgileri Lara’ ya değil ikinci kameraya bakmalıdır. İlk kamerayı aktifleştirin ve O tuşuna basın. Buradaki değerleri daha sonra teker teker açıklayacağım. Num bölümüne sırayla 1, 2, 3 şeklinde kameraları numaralandırmanız gerekmektedir. Speed bölümünde kameranın görüntü hızını ayarlayabilirsiniz. Timer’ ı sıfır bırakın. Sabit bir kamera olmadığı için zamanlamaya gerek yok. Tuşlardan 6, 9 ve 10 u seçin. Diğer kameraları da yerleştirin ama Num ve Speed dışındaki tuşlamaları yapmayın. İlk kamera dışındakiler için Trigger de gerekmiyor.Son kamerada 8 tuşunu aktif yapın ve zamanlama koyun (150).
Kameraları yandaki örnekteki gibi birbirine çok yakın koymanız gerekmiyor. Kırmızı çizgilerinin birbirine yönelik olması daha akıcı bir görüntü sağlayacaktır. Kameraları farklı odalara koyabilirsiniz ama Num ve Speed ayarlarını unutmayın.
Son kamera görüntüsünü tamamladıktan sonra ekran Lara’ ya yönelecektir. Lara hala Trigger’ in üzerinde ise kameralar görüntüyü baştan almaya başlayacaktır. Buna engel olmak için ilk kamerayı Pick_up ile StackTop odasında olduğu gibi bir anahtara bağlayabilir veya son kamerada 8 tuşunu aktif yapıp zamanlama koyabilirsiniz.
 
Heavy Trigger
Lara dışında bir nesnenin aktifleştirebildiği Trigger türüdür. Odanızda bir kapıyı kameralardan birinin açmasını bu özellik ile sağlayabilirsiniz. Bunun için herhangi bir kapının Triggerini Flyby kameralardan birinin karesine koymanız ve Set Trigger Type penceresinde Type Bölümünde kapı için Heavy seçeneğini seçmeniz gerekiyor. Bu kameradaki 14 tuşunu da aktifleştirmeniz gerekiyor.
Bu durumda ilk Flyby kamera ile başlayan görüntü Heavy Trigger’ li kameraya varınca kapı açılacak ve diğer kameralar ile görüntü akmaya devam edecektir.
 
Kamera notlarımın da çalışmalarınıza gözle görülür bir oranda eğlence katacağına eminim. Son bölümde de  görüşelim.
Section 5 Sonu, 08 Subat 2002 19:08:58, Cem FILIZ

SECTİON 6 İÇİN TIKLAYINIZ