ÜST ÜSTE ODALAR (DÖRDÜNCÜ BÖLÜM)
Seçiminizi Yapınız:


Daha önce bahsettiğim bu konuya dönmekte fayda var. Şimdi bu durumu bir örnek ile açıklayalım.
8x6 kare büyüklüğünde, yüksekliği 6 tıklama olan bir oda yaratın. Room + tuşu ile odanızı Floor 28, Ceiling 35 olacak şekilde yükseltin. Bu odanın köşelerinden birer kareyi yükseltelim.
Aynı büyüklükte bir oda daha yapın. Bu sefer Ceiling ve Floor ayarları 28 & 20 olsun. Bu odalar üst üste iken ilk odaya gidin ve tüm zemini seçerek kapı tuşuna basın. Bu işlem iki odayı birleştirecektir. Editör Penceresinde odalar arasında ALT Z kombinasyonu ile dolaşabileceğinizi daha önce söylemiştim. Yandaki şekildeki gibi bir oda elde etmiş olmalısınız. Tabii ben üst katın tavanıyla biraz oynadım. İki odanın birleştiği zeminde köşelerdeki birer karelik yükseltilere dikkat ediniz.
Üçüncü odamız bir koridor olsun.
0&8 yüksekliğinde yapacağımız bu koridoru ikinci odaya bağlayacağız. Yükseklik ayarları aklınızı karıştırabilir ama deneyerek çözebilirsiniz. Kolidorunuzun uzunluğu önemli değil. Önemli olan 0&8 yüksekliğinde başlamanız ve ikinci odayla aynı yükseklikte (20&28) bitirmenizdir. Daha sonra kolidor ile ikinci odayı birleştirin. Yandaki sonucu elde edeceksiniz. Aslında koridorun uzunluğunu keyfinize göre belirleyebilirsiniz. Ben 2x13 kullandım. Bundaki amaç koridorun başladığı yeri Floor 0 seviyesine indirebilmekti.
Şimdi 8x6 büyüklüğünde bir oda daha yapıyoruz. Standart 0&20 yüksekliğiyle oynamadan ikinci oda ile birleştirelim. İsterseniz ikinci odanın zemininde de köşelere birer kare yükselti yapabilirsiniz. Bu odanın zemin yüksekliği ile koridorun zemin yüksekliğinin aynı olmasını sağlayınız. Sonuç olarak aşağıdaki şekli oluşturmuş olacaksınız.
Odalar arasında ALT Z ile dolaşabileceğinizi hatırlatıyorum. Bu işlem sırasında DRAW DOORS tuşunun aktif olmasına dikkat ediniz.

Havuz
En eğlenceli kısımlardan birisi. 8x6 büyüklüğündeki son odamızı yapalım ve yüksekliğini 0&-12 olarak ayarlayalım. Bu odayla üçüncü odayı birleştirmeden önce üçüncü odanın zemininde köşelerde birer kare yükseltelim ve daha sonra tüm zemini seçerek oda düzenleme tuşlarından R tuşuna basalım. (Odanın adının yazılı olduğu sırada küçük bir düğmedir). Bu suyun yüzeyini oluşturacaktır. Az önce oluşturduğumuz son odamızla üçüncü odamızı birleştirelim. Daha sonra son odanın tüm zemini seçili iken R tuşunun yanındaki W tuşuna basalım ve yandaki değerini 2 ‘ye getirelim. Bu işlem odanın içini su ile dolduracaktır. (Fakat Editör Penceresinde göremezsiniz).

Şimdi yapmamız gereken işlem su yüzeyinin TEXTURE’ sini yerleştirmek. Üçüncü odaya gidin ve zemini seçin. Bu işlem için öncelikle su yüzeyinin karesel halini seçmemiz gerekiyor. Tabii ki kapı olduğu için bu imkansız. Kapıyı karesel olarak seçmek için Editör Penceresinin altındaki düğmelerden TOGGLE OPACITY 2 tuşuna basın. Daha sonra tüm tavanı seçerek su yüzeyi rengindeki sekizinci sıradaki TEXTURE’ yi seçin. TOGGLE OPACITY 2 tuşuna basmadan önce üçüncü odayla son odayı birleştiren kapıyı İki Boyutlu Görünüm Panelinde seçmeyi unutmayın. Sekizinci sıradaki su görünümlü mavi textureyi kullanarak (üçüncü oda aktif iken) zemini biçimlendirin. Saydam bir texture konulacak ve alttaki oda görülebilecektir.
 
Bu durumda TRANSPARENT ve DOUBLE SIDED tuşlarını aktif yaparsanız su yüzeyini yandaki şekildeki gibi görebileceksiniz. Alttaki odayı aktifleştirin. Bu odayı daha önce W tuşu ile suyla doldurmuştuk. Duvarları ve zemini istediğiniz Texture ile biçimlendirin. Odanın içinde su olduğu için Textureler beyaz görülecektir. Çok dikkatli bakarsanız odanın içindeki suyu da görebiliyorsunuz. Son olarak odanın ışıklandırma ayarlarını sırasıyla 0,52,100 derecelerine getirin. Bu mükemmel bir havuz görüntüsü sağlayacaktır. Daha sonra diğer Textureleri ve Larayı (koridora) yerleştirebilir ve birkaç güzel dalış yapabilirsiniz. Eğer havuzun altında su ile dolu başka bir havuz yapmak isterseniz bunun için R tuşu ile su yüzeyi yapmak gereksizdir. W tuşu ile odanın içini su ile doldurun yeter. Bütün bu öğrendiklerinizden sonra artık yandaki grafiksel bölümü yaratabilirsiniz.
 
Tırmanılabilir Duvarlar
Lara’ yı oyunlarında bir yerlere tırmanırken çok gördük. Şimdi duvarlara bu özellik nasıl veriliyor onu öğrenelim. Öncelikle söylemem gereken, eğer bir duvarda tırmanılabilirlik özelliği varsa o duvar koyu yeşil rengindedir. Tırmanma tuşlarını Oda düzenleme tuşları içinde görebilirsiniz. Dört tuş ve ortalarında CLIMB yazıyor. Eğer bir kolona tırmanmak isterseniz dört tuşu da ayrı ayrı kullanabilirsiniz. Bir duvara bu özelliği vermek isterseniz sadece duvarı seçin ve duvarın yönündeki tuşa basın. Duvarın hangi yönde olduğunu bilmiyorsanız duvar koyu yeşil oluncaya kadar tuşlara ayrı ayrı basabilirsiniz. Basit değil mi? TEXTURE’ lerden bazılarının merdiven görünümünde olduğunu görebilirsiniz. Eğer CLIMB özelliğini kullandığınız bu duvarları bu tür bir TEXTURE ile süslerseniz kusursuz bir merdiven elde edersiniz. Üst üste bulunan odalarda odalardan birine merdiven koyarsanız aynı sütundaki diğer odalardaki duvarlarda bu özelliği alacaklardır. Merdiveni yalnızca bir zemin veya tavan durdurabilir. Tavana merdiven özelliği vermeyi aklınızdan geçirmeyin. Zaten işe yaramayacaktır. Lara’ nın  tavanda asılı durmasını sağlayan özellik Monkey özelliğidir. MONKEY tuşunu Trigger tuşunun hemen üstünde bulabilirsiniz. Yapmanız gereken Lara’ nın sallanmasını istediğiniz tavan karelerini boydan boya seçmek ve bu tuşa basmak. Monkey özelliği de Climb özelliğinin aksine duvarlarda işe yaramaz. Bir tavana Monkey uyguladıysanız Lara oraya zıpladığında CTRL tuşu ile asılı kalacaktır. Karelerde herhangi bir hata onun düşmesine neden olacaktır.
Şu ana kadar açıklamaların altı bölümünden dördünü tamamladık. İleride kamera ayarları ve oyunu bitirmeyi öğreneceğiz. Son bölümde programın detaylarına inen bazı ayrıntılar da olacak. Bu son öğrendiğiniz notları da oyununuzda kullanmak isteyeceksinizdir. Hepinize kolay gelsin...
Section 4 Sonu, 5 Subat 2001, 13:28:12, Cem FILIZ

SECTİON 5 İÇİN TIKLAYINIZ